enflasyonemeklilikötvdövizkktckktc haberson dakikakıbrıs son dakikakktc gazeteleri
DOLAR
35,6765
EURO
37,2000
ALTIN
3.161,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin KKTC Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
KKTC
Parçalı Bulutlu
16°C
KKTC
16°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Çok Bulutlu
16°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
18°C
Pazar Parçalı Bulutlu
17°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
16°C

DirectX 12 yeni özellikleri ile oyun performansını artırıyor!

DirectX 12 yeni özellikleri ile oyun performansını artırıyor!
05.04.2023 23:32
A+
A-

DirectX’i en basit haliyle, oyun geliştiricilerin donanımlara erişmesini ve bu sayede oyunlara ince ayar yapmasını sağlayan bir sistem olarak ifade edebiliriz. Binlerce farklı konfigürasyon olan Windows ekosisteminde oyunların en iyi şekilde çalışmasını sağlayan DirectX 12, bir yandan da güncellenmeye devam ediyor.

DirectX 12 oyun performansını bir kat daha artıracak

Bu süreçte DirectX 12’yi yenilemeye devam eden Microsoft, iki yeni özellik ekledi. GPU Upload Heaps ve Non-Normalized örnekleme isimli iki yeni özellik, Agility SDK 1.710.0 ile ön kullanıma sunulmuş durumda. Şimdilik sadece geliştiricilerin erişebildiği yeni özellikler 31 Mart itibarıyla ise genel kullanıma sunulacak.

SDNShiftdelete.net

Microsoft, DirectX 12’de sunulacak GPU Upload Heaps özelliği ile programların artık PCI yolu ile büyük miktarda veri kopyalamak zorunda olmayacağını belirtiyor. Geçmişte işlemcilerin ekran kartlarının VRAM’ına erişemediğini belirten şirket, artık bu sorunun ortadan kalkması ile DirectX 12’de de bu yönde önemli bir adım atmış durumda.

NVIDIA’dan The Last of Us oyuncularına müjde! O sorun çözüldü

NVIDIA’dan The Last of Us oyuncularına müjde! O sorun çözüldü

NVIDIA, The Last of Us Part 1 oyunundaki sorunları çözebilmek adına GeForce Hotfix Driver 531.58 sürücüsünü yayınladı.

Windows tarafından yönetilen VRAM artık doğrudan CPU’ya yığın bellek erişimi sağlıyor. CPU’dan GPU’ya veri kopyalama ihtiyacını ortadan kaldıran bu sistem ile birlikte önemli oranda performans artışı hedefleniyor. Oyunlardaki görsel kalitenin artması ve buna paralel olarak gereksinimlerin de yükselmesi ile birlikte, yeni DirectX 12 özelliğinin oyun performansına önemli bir katkı vermesi bekleniyor.

Yeni özellik ile birlikte işlemci ve ekran kartı arasında paylaşılan bellek havuzu sayesinde oyun verilerinin kopyalarını hem sistem belleğinde hem de grafik kartı VRAM’inde tutma ihtiyacını ortadan kalkıyor. Bu sayede iki konum arasında azaltılmış bir veri akışı ile performans artışının da kaçınılmaz olacağı düşünülüyor.

Microsoft, sunduğu yeni DirectX 12 özellikleri ile birlikte bilgisayarlarda daha iyi bir oyun performansı hedefliyor. Peki siz yeni DirectX 12 özellikleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.