enflasyonemeklilikötvdövizkktckktc haberson dakikakıbrıs son dakikakktc gazeteleri
DOLAR
35,6798
EURO
37,4767
ALTIN
3.181,09
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin KKTC Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
KKTC
Açık
18°C
KKTC
18°C
Açık
Pazartesi Açık
17°C
Salı Açık
18°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
18°C
Perşembe Açık
18°C

Yılların tartışmasına son! Eski Rockstar çalışanı, popüler GTA oyunundaki gizemi açıkladı

Yılların tartışmasına son! Eski Rockstar çalışanı, popüler GTA oyunundaki gizemi açıkladı
23.11.2023 17:02
A+
A-

Rockstar Games tarafından geliştirilen Grand Theft Auto ya da kısa adıyla GTA serisi, oyunculara açık bir dünya sunuyor. Oyuncular, bu açık dünyalarda farklı gizemler ve beklenmedik olaylarla karşılaşabiliyorlar. Son olarak Grand Theft Auto: San Andreas ya kısa adıyla GTA: SA oyunundaki bir gizem daha çözüldü.

GTA: SA’da Ay’a ateş edince neden büyüyordu?

Grand Theft Auto: San Andreas oyuncularının bildiği üzere, oyun içerisinde silah ile Ay’a ateş edildiğinde boyutu büyüyordu. Şirketin oyuna neden böyle bir özellik eklediği ise yıllardır merak edilen konulardan birisi. Neyse ki bu gizem çözüldü gibi görünüyor.

Obbe Vermeij

1995 ile 2009 yılları arasında Rockstar Games‘te çalışan bir geliştirici, yıllardır tartışmalara konu olan “Ay’a ateş edildiğinde neden büyüyor?” sorusunu cevaplandırdı. Obbe Vermeij adlı bu geliştirici, 2004 yılında piyasaya sürülen Grand Theft Auto: San Andreas‘in geliştirme sürecinde yer aldı.

Düşene bir tekme de Rockstar’dan! RDR 2’ye devasa zam geldi

Düşene bir tekme de Rockstar’dan! RDR 2’ye devasa zam geldi

Steam, Türkiye’de dolar kuruna geçiş yaptıktan sonra Rockstar Games, Red Dead Redemption 2 için otomatik olarak ayarlanan fiyatı artırdı.

Obbe Vermeij’in anlattığına göre oyunun geliştirilme sürecinde Ay’a odaklanılmıştı. Tasarım ekibi, ona bir doku tasarımı verdi. Geliştirici ise kendisinden istenileni yerine getirerek Ay’ın gece görünümünü sağladı ve ona makul bir büyüklük verdi.

Ancak birkaç gün sonra tasarım ekibinden dört kişi, Ay’ın boyutunu değiştirmesini istedi. Vermeij, istekleri doğrultusunda Ay’ın boyutunu güncelledi. Fakat ilerleyen süreçte tasarım ekibinin Ay’ın boyutu konusunda kararsız olduğu ortaya çıktı. İki kişi, daha gerçekçi olması için küçük bir Ay istiyor, diğer ikisi ise daha sinematik olması için daha büyük bir Ay istiyordu.

GTA: SA'da Ay'a ateş edince neden büyüyordu?

Uzun süren tartışmaların ardından Vermeij, bir öneride bulundu: Ay’ın boyutunu belirlemek için bir çözüm olarak, Ay’a ateş edildiğinde boyutunun değişmesini önerdi. Bu şekilde ekip daha kolay karar verebilirdi.

Tasarım ekibi öneriyi kabul etti ve Vermeij, o sırada üzerinde çalıştığı keskin nişancı silahına özel bir ayar ekledi. Artık Ay’a ateş edildiğinde boyutu değişiyordu. Her atışta küçük, orta ve büyük olmak üzere üç farklı boyutta dalgalanıyordu.

Geliştiricinin paylaştığı bilgilere göre tasarım ekibi, aradan bir süre geçmesine rağmen son kararlarını paylaşmadı ve bu nedenle Ay’ın boyutunun ateşle değişimi olan özellik oyun içinde kaldı, yani kaldırılmadı.

Bu heyecan verici gizemi oyuncular ile paylaşan geliştirici, sadece birkaç saat sonra Rockstar North’tan gelen bir e-postada, tüm açıklamaların kaldırılmasını istediklerini belirtti.

Peki siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizimle paylaşmayı unutmayın.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.